GRACHO

Wizytówka Google – jak ją stworzyć?

Wizytówka Google

Zwykle, gdy szukasz jakiejś firmy w Internecie, to natrafisz na jej wizytówkę pojawiającą się w wynikach wyszukiwania. Wizytówki umożliwiają firmie udostępnienie w przystępnej formie informacji o jej działalności, danych kontaktowych czy adresie strony internetowej.

Profil w Google Moja Firma to niezwykle ważny element reklamowy. Pozwala klientom błyskawicznie nawiązać kontakt z firmą. I to na poziomie samej wyszukiwarki. Ponadto daje możliwość pojawienia się bezpośrednio w Mapach Google, co ma znaczący wpływ na wiarygodność marki wobec botów indeksujących google i innych wyszukiwarek. A to przekłada się na realną poprawę efektywności pozycjonowania powiązanej z wizytówką witryny internetowej.

Użytkownicy Google mogą natychmiast zobaczyć najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Dobrze uzupełniony profil umożliwia efektywną sprzedaż usług. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że jest kompletny i aktualny.

Zakładanie konta w Google Moja Firma

W tym celu należy przejść na stronę profil firmy w Google https://www.google.com/intl/pl_pl/business/business-profile/. Po kliknięciu „Zarządzaj teraz” logujesz się na swoje konto Google. W kolejnym kroku podajesz nazwę firmy, jednak pamiętaj, że istnieją pewne niedozwolone treści, których nie należy zawierać, np. slogany, godziny pracy, informacje czy punkt jest otwarty, znaki specjalne, dane o lokalizacji – chyba, że jest częścią nazwy. Wymienione wyżej informację muszą znaleźć się w dedykowanych dla siebie polach. Wrócimy do nich w dalszej części tekstu.

Z punktu widzenia pozycjonowania ważną częścią jest poprawne uzupełnienie kategorii podstawowej i kategorii dodatkowych. Przy zakładaniu profilu wpisujesz początkowo tą pierwszą, dopiero po uruchomieniu profilu możesz dodać pozostałe. Następnie uzupełniasz adres firmy, obsługiwany obszar, dane kontaktowe. Dochodzisz do etapu weryfikacji swojej wizytówki. Istnieje 7 metod na zweryfikowanie firmy w Google:

  • Kartka pocztowa
  • Sms
  • Połączenie telefoniczne
  • Natychmiastowa weryfikacja
  • Email
  • Wizyta osobista (program Trusted Verifier)
  • Weryfikacja zbiorcza

Google wybiera dla nas metodę weryfikacji, najczęściej jest to kartka pocztowa, która powinna dotrzeć do nas w ciągu ok 15dni. W jej zawartości znajdzie się hasło weryfikacyjne, które należy wpisać w koncie powiązanym z wizytówką, aby zakończyć dodawanie profilu firmy.

Dalej należy uzupełnić godziny otwarcia krótki ale rzeczowy opis oraz zdjęcia. Warto załączyć zdjęcia dobrej jakości i zawierające geotagi, aby zaprezentować swoją firmę z zewnątrz, co pomoże przyszłym klientom szybciej do nas trafić.

Co to są geotagi pytasz? Zapewne używasz ich obficie podczas wykonywania zdjęć telefonem. Większość smartphonów, szczególnie te z androidem i pochodnymi, ma włączone domyślnie zapisywanie w metadanych zdjęć informacji o dokładnej lokalizacji ich wykonania. Więcej na ten temat napisaliśmy tutaj.

Wizytówka stworzona, a Twoja firma wyświetla się w Mapach Google. Następnie możesz rozpocząć pracę nad jej rozwojem. Możesz zająć się jej pozycjonowaniem, zbieraniem opinii, umieszczeniem dodatkowych informacji czy aktualizacją.